JÚNIUS 8-ÁN ÉS 9-ÉN I’M ONLINE TANTERMI VÁLTOZATOT ÉS GYERE HAZA, MIKKAMAKKA! ELŐADÁST JÁTSZOTTUNK SIKET ÉS HALLÁSSÉRÜLT FIATALOKNAK ÉS GYEREKEKNEK. A HÁROM ELŐADÁS MEGÉRTÉSÉT JELNYELVI TOLMÁCS SEGÍTETTE.
A XVI. kerületi Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, EGYMI és Kollégiuma intézménnyel együttműködésben akadálymentesített előadásokat tettünk elérhetővé hallássérült fiatalok és gyerekek számára. Az előadások jelelésére Spinnerné Takács Erika jelnyelvi tolmácsot kértük fel, aki az iskolával régi jó kapcsolatot ápol. Június 8-án az iskola két csoportjának két alkalommal játszottuk az I’m online című ifjúsági produkció tantermi változatát a Karaván Szobaszínházban. Az előadások után beszélgettünk is a fiatalokkal.
Többen is elmondták, hogy nagyon tetszett nekik az előadás, a fiatal színészek játéka, és fontos kérdéseket vet fel a darab. Produkciónk érzelmileg is megérintette a fiatalokat, volt, aki úgy fogalmazott, hogy felszabadító hatással volt rá az előadás. A gyerekek között nevelésben lévő, jellemzően halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok voltak, akik sokkal veszélyeztetettebbek egy átlagos fiatalnál is. Van, aki amellett, hogy siketnéma, szülei sincsenek.
A fiatalokkal a tudatos életvezetés és a közösségi légkör javításának fontosságáról beszélgettünk. Felhívtuk a gyerekek figyelmét a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány chatfelületére, amely az írásbeliség folytán számukra is egy valós segítség lehet, ha nehéz helyzetben nincs kivel megbeszélni problémájukat. A jó hangulatú beszélgetések során a nézők Erika jeltolmácsolásának segítségével ismerkedtek a színészeinkkel, kérdéseket tettek fel, majd közös fotót készítettünk.
Másnap az intézményből kisebb gyerekek csoportja volt a vendégünk a Karaván Színházban, ahol szintén Erika jeltolmácsolásával a Gyere haza, Mikkamakka! című mesejátékot adtuk elő. A gyerekek nagy figyelemmel, sok nevetéssel és tapssal követték az előadást.
Színházunk fókuszában a gyermek- és ifjúsági közönséget állítottuk. Természetes számunkra, hogy rendszeresen hátrányos helyzetű gyerekeknek játszunk előadást. Ezek az események rendszerint felemelő pillanatokat tartalmaznak, a közönségünkkel közvetlenebb kapcsolatba kerülünk, s ez által maguk a színészek is érzékenyebbé és empatikusabbá válnak azokkal a gyerekekkel és fiatalokkal, akik nehéz körülmények közé születtek, és különféle súlyos hátrányok nehezítik az életüket. Nagyon örülünk, hogy a gyerekek jó kulturális élményekhez juthattak, köszönjük az intézménynek a partnerséget. Örülünk, hogy Erika közreműködött az előadások megvalósításában nagyfokú szakmai tudásával, tapasztalatával és jótékony emberi hozzáállásával.
NyP