A Máltai Szeretetszolgálat óbudai középiskolájában tartottunk Kultup témanapot

2024. SZEPTEMBER 23-ÁN KULTUP TÉMANAPOT TARTOTTUNK A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT ÓBUDAI SZAKKÉPZŐ ISKOLÁJÁBAN. A DIÁKOK ÉRDEKLŐDÉSSEL FOGADTÁK AZ ELŐADÓ-MŰVÉSZETI PROGRAMOKAT.

Fotók: Nyári Pál

Drámajáték foglalkozás

A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT ÓBUDAI TECHNIKUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLÁJA (Budapest, III., Vályog utca 10.) volt a helyszíne legutóbbi KULTUP témanapunknak. Ebben az iskolában többek között óvónői, szociális gondozói, vendéglátóipari, turisztikai, oktatási szakmákat szerezhetnek, illetve szakmákra készülhetnek fel a tanulók, de lehet érettségit adó tagozatot is választani, sőt, érettségi utáni képzések is vannak. A diákokkal beszélgetve kiderült, hogy sokan vidékről járnak ebbe az iskolába, tehát a jó híre eljutott sok helyre. A témanap során jó légkör vett minket körül, nyitott és érdeklődő diákokkal, segítőkész pedagógusokkal és dolgozókkal találkoztunk. Szerettünk volna olyan programokat, előadásokat is tartani, amin a tejes jelenlévő diáksereg, mintegy 100 fő részt tud venni, de sajnos az intézmény teremadottságai ezt nem tették lehetővé. Így párhuzamosan zajlottak bizonyos programelemek. A termek és az osztályok beosztásait Győri-Daniné Szabó Mónika igazgató asszonnyal egyeztetve a rendezvény gördülékenyen és  jó hangulatban zajlott le. Célunk az volt, hogy érdekes, tanulságos és kreatív előadó-művészeti programot valósítsunk meg, és inspiráljuk a fiatalokat a bennük szunnyadó előadó-művészeti kedv felébresztésére. Az alábbi programot vittük a Vályog utcai középiskola és szakiskolába ezen a délelőttön:

  • I’m online című előadás
  • I’m online előadást feldolgozó foglalkozás
  • Versek a homokban – Babits Mihály: Jónás könyve című homokanimáció előadás
  • Versek a homokban előadás interaktív része
  • Szótagszámláló című előadás
  • Szótagszámláló előadás interaktív része
  • 3 beatbox-műhely
  • szinkronműhely
  • greenboxműhely
  • versműhely
  • drámajáték foglalkozás

Tehát a résztvevő tanulók láttak három színházi előadást. Az I’m online (rendezte Tóth Géza) az iskolai és internetes bántalmazás és zaklatás (bullying, cyberbullying) témáját dolgozza fel, bemutatva annak egy klasszikus példáját az áldozat szemszögéből. A Versek a homokban (rendezte és előadja Lang Rudolf) című rendhagyó irodalomóra a költészet csodálatos világába hívja be a gyerekeket a homokanimáció segítségével, a Szótagszámláló (rendezte Nyári Oszkár) pedig Horváth Kristóf előadóművész rendhagyó irodalomórája, amely a hagngsúlyos verselésbe avatja be a gyerekeket. MIndhárom előadást kreatív, interaktív feldolgozás követte. Három interaktív foglalkozást tartott a beatbox előadóművész Fekete János Jammal, a tanulók közül tehát sokan megcsodálhatták ezt az előadóművészeti műfajt. Mert Jammal a beatboxszal nemcsak zenél, hanem a legkülönfélébb jelenségek és jelenetek zeneiségét és ritmusát mutatja be hangeffektekkel, humorral és fantáziával. A tanulók kipróbálhatták azt is, milyen varázslatokra képes a videós greenboxtechnika, illetve a szinkronműhelyben filmjeleneteket karaktereit szóltathatták meg. A drámajáték foglalkozáson érdekes játékokat játszottak, a versműhelyben pedig verset írtak közösen Horváth Kristóffal. A program végén kimentünk az iskola előtti placcra, és ott egy közös drónfelvétellel zártuk az eseménydús előadó-művészeti délelőttöt. Reméljük, tetszett a résztvevőknek az ajándékunk, s ez az ízelítő megmutatta nekik, hogy az előadó-művészet és a színház érdekes és jó dolgok.

Programmegvalósítók voltak: Nyári Oszi, Nyári Pali, Horváth Kristóf, Lang Rudi, Fekete János Jammal, Gábor Ancsi, Horváth Krisztián, Farkas Rami, Fenyvesi Kriszti, Kós Matyi, Szajkó Nándi, Holdas Döme, Kehi Ricsi, Cseh Péter, Vörösné Livi, Borbély Karesz.

Köszönjük minden résztvevőnek és a megvalósítást elősegítő minden partnerünknek az együttműködést.

NyP