FOLYTATVA A JELENLÉT A FELZÁRKÓZÓ TELEPÜLÉSEK PROJEKTET, SZÍNHÁZUNK KÁLLÓ KÖZSÉGBEN TARTOTT KOMPLEX MŰVÉSZETI PROJEKTNAPOT. KEDVEZMÉNYEZETTJEINK AZ ALSÓ TAGOZATOS TANULÓK VOLTAK.


2025. június 6-án a Nógrádi régióban található, 1700 fős KÁLLÓ községben valósítottunk meg komplex művészeti projektnapot. A fogadó intézmény a Kállói II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola volt. A Baptista Szeretetszolgálat jelenlét pontjától Lakatosné Bangó Mária, az iskola részéről Czeba Katalin pedagógus vett részt a szervezésben és a projektnapon. A fogadó intézmény kérésére a nagy létszám miatt az alsó tagozatos tanulók részvételével valósítottuk meg műsorunkat. Fő helyszínünk az önkormányzati fenntartású, szépen felújított Liszt Ferenc Közösségi ház volt, valamint az iskola osztálytermei és udvara álltak rendelkezésünkre.
Zenével indítottuk a napot, majd Rudi bohóc műsora következett. A bohóc minden nézőt megnevettetett. A gyerekek megismerhették ezt az egyre ritkábban látható előadó-művészeti műfajt. Az interaktív előadásban sok alkalom volt a szereplésre a gyerekeknek is, de a pedagógusok sem maradhattak ki.
A bohóc előadása után egy gyermekdalokból álló koncert és 5 kiscsoportos foglalkozás következett. A Palinta Társulat interaktív koncertje nagyon tetszett az elsősöknek, hiszen ők is színpadra állhattak, és könnyűek voltak a feladatok. A nagyobbakat a kétféle zenei műhely és a greenboxműhely érdekelte leginkább.

Utána egy fiatal roma színész tartott drámajátékos foglalkozást. A greenboxműhelyben vett részt egy másik osztály, akik szintén most találkoztak ezzel először. A többi osztály ez idő alatt az előadóteremben a Zenemenő című előadást tekintette meg. Az előadás célja, hogy a gyerekek megismerjék az egyetemes zenetörténet híres műveit. A bohóctréfákkal tarkított előadásban számos kvízkérdésre is kellett válaszolniuk. Sok új ismeretet szerezhettek a zene kialakulásáról és olyan nagy zeneszerzőkről, mint Bach, Mozart és a helyszínül szolgáló szép közösségi ház névadója, Liszt Ferenc. A négy művész előadásában számos zeneszerző legismertebb műveiből csendültek fel csodálatos dallamok, amit nagy tapssal honorált a publikum.


A közösen eltöltött délelőtt zárásaként minden résztvevő az előadóteremben gyűlt össze. A zenekar elénekeltette a gyerekekkel a zenei műhelyekben gyakorolt dalokat. Majd egy kisebb, de annál hangulatosabb koncerttel fejezték be a műsort. Utána rávettük a gyerekeket, hogy menjünk az iskolaudvarra, és készítsünk közösen a projekt videoklipjéhez egy jelenetet, amit drónnal felveszünk. A gyerekek velünk tartottak, aminek eredményeként készült egy jó felvétel.
Ebéddel vendégelték meg társulatunkat, amit hálásan elfogadtunk. Ez alkalmat adott arra is, hogy a tapasztalatokat átbeszéljük.
Mindent a tervek szerint sikerült megvalósítani. A szervezők sokat segítettek, az együttműködés gördülékeny volt a lebonyolítás során. Sikeresnek értékelték az eseménydús és változatos projektnapot, megköszönték ezt a délelőttöt. A gyerekek nyitottak voltak, minden programelem érdekelte őket, azokban aktívan és örömmel vettek részt. Sok új ismerettel gazdagodtak, kipróbálhatták az ügyességüket, szerepelhettek a többiek előtt, és az összes élményt közösségileg élhették meg. Mindez összességében hozzájárult a kulturális értékek iránti pozitív attitűd megerősítéséhez. A művészek nagy szeretettel bántak a gyerekekkel. A személyes és közösségi pozitív impulzusok eredményeként a gyerekek önbizalma és szereplési kedve szárnyra kapott. Végül, de nem utolsó sorban ismét az volt a benyomásunk, hogy nagyon hátrányos helyzetű településen jártunk, ahol a gyerekek egyészséges szocializációja számos veszélynek van kitéve. Természetesen egy ilyen kulturális impulzus nem tesz csodákat, mégis fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek hozzáférhettek az általunk nyújtott kulturális javakhoz.
NyP
