Tehetségkutatás – Budapest 2017. ősz

SZÍNÉSZET IRÁNT ÉRDEKLŐDŐ GYEREKEKET FELVÉTELIZTETTÜNK ALAPÍTVÁNYI SZÍNÉSZKÉPZŐ STÚDIÓNKBA. CIKKÜNKBŐL KIDERÜL, MILYEN EREDMÉNYEKET ÉRTÜNK EL BUDAPESTEN, ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS RÉSZLETEIRE IS KITÉRÜNK. A JELENTKEZÉSI LEHETŐSÉG FOLYAMATOS, EGÉSZ TANÉVBEN LEHET NÖVENDÉKEINKHEZ CSATLAKOZNI.

 

Növendékeink létszáma változó, mindig van egy stabil mag, de mindig vannak távozók és érkezők is. Budapesti stúdiónk létszáma általában 30 körül mozog. Nyáron rendszerint nagyobb a mozgás. Néhány növendék élete úgy alakul, hogy nem tudja folytatni nálunk, de ősszel mindig vannak új jelentkezők is.

  • Növendékek létszáma az előző tanév végén: 34
  • Nyáron távozott növendékek száma: 10
  • Őszi meghallgatások száma: 32 (11 alkalom)
  • Újonnan felvett növendékek száma 2017. november 15-tel bezárólag: 12
  • Növendékek létszáma 2017. november 15-én: 36

A legtöbb jelentkezőnek egy ismerőse ajánlotta a színészképző stúdiónkat. Többen a Facebookról vagy más hirdetményünkből értesültek a Karaván nyújtotta lehetőségekről. Tehetséges gyerekeket keresünk, a felvehető létszámunk pedig nem túl nagy. Hogy az arra leginkább méltó gyerekeket vehessük fel, a jelentkezőknek két fordulós felvételi eljáráson kell átesni.

A jelentkezővel, kisebbek esetében a szülővel egyeztetünk egy meghallgatás-időpontot, elmondjuk, hogy a gyermek felkészülten jöjjön. Minimum követelmény egy szabadon választott vers vagy próza és egy dal. Nézzük az előadó-művészeti tehetséget, a képességeket, az instruálhatóságot, az előadásból árulkodó ízlésvilágot, az értelmet, intelligenciát, érzékenységet. Ezek talán riasztóan hatnak egy kisebb gyerek esetén, akiben talán csak most ébredezik ez a fajta érdeklődés. Ennek ellenére, mivel sokfélék vagyunk, ebben is jelentős különbségek vannak a gyerekek között. Egy kisebb gyerek felvételije is a hozott anyag köré épül, de másképp zajlik egy 10 éves meg egy 18 éves jelentkező felvételije. Tapasztalatunk az, hogy a kisebbek is ugyanúgy szeretik megmutatni a tudásukat, azt, hogy milyen ügyesek. Nyilván mondanunk sem kell, de mondjuk: figyelünk arra, hogy ne bántsuk meg a jelentkezőket, a hibákat inkább tanácsok, javaslatok formájában javítjuk, és a meghallgatások a vizsgaszituáció ellenére is jó hangulatban zajlanak kicsikkel és nagyobbakkal egyaránt.

A szakmai szempontokon túl kíváncsiak vagyunk a jelentkező érdeklődésére, motivációira, a családi hátterére, az iskolai helyzetére, a ráérésére is. Azoknak a tehetséges gyerekeknek szeretnénk minél inkább segíteni, akik mögött nincs ott az ideális fejlődésükhöz szükséges támogató családi háttér, akiknek a legtöbb tényező veszélyezteti az érvényesülését.

Aki ezek után minden kétséget kizáróan bizonyította számunkra, hogy növendékeink között a helye, azt azonnal felvesszük. Van azonban, aki felkészületlenül jön, s így érdemben nem tudjuk meghallgatni. Ilyenkor adunk egy második lehetőséget, amennyiben a jelentkező újra megpróbálná. Mindig adunk kellő időt a felkészülésre. Nem kérjük, hogy új, ismeretlen szöveget tanuljanak meg a felvételire. Kifejezetten azt kérjük, hogy már korábban tanult verset hozzanak, azt könnyebb begyakorolni – persze érdemes olyat választani, ami tetszik is. A dallal is ez a helyzet. Lehet bármilyen népdal, iskolai dal, musical vagy sláger. Hallani szeretnénk a verset, prózát, dalt.

Gyakran előfordul, hogy valaki felkészülten jön, de nem tudjuk egyértelműen eldönteni, felvegyük-e, ha nem volt elég meggyőző, de sokkal többet látunk benne annál, mint amit nyújtott. Ekkor a további felkészüléshez instrukciókkal látjuk el, és adunk lehetőséget egy második fordulóra. Ezen viszont már látnunk kell a fejlődést.

Folyamatosan lehet jelentkezni, de már nem sok jelentkezőt tudunk felvenni ebben az évben.

NyP